SP jongeren beklimmen gemeentehuis van Landsmeer

14 februari 2016

SP jongeren beklimmen gemeentehuis van Landsmeer

Foto: Willem Croese

In Landsmeer moet een hangout komen. Dat vindt ROOD, jong in de SP. In het dorp is te weinig te doen voor de jeugd.  Hierdoor ontstaat overlast met hangjongeren. "Het wordt tijd dat de gemeente ons serieus gaat nemen", zegt ROOD woordvoerder Anne Kaal (16). "We laten ons niet uit het veld slaan. Als de jongeren van de gemeente het dak op kunnen, gaan we het dak op!"

Gewapend met een 10 meter hoge ladder, een groot spandoek en voetbalfakkels beklommen de jongeren van ROOD het gemeentehuis van Landsmeer. Na de succesvolle actie voor een nieuwe voetbalkooi is het tijd om door te pakken en moet er een hangout komen. ROOD roept wethouder Nico van Baarsen op tot actie.

Foto: Willem Croese

nico wees niet fout
Geef ons een hangout

Op dit moment zijn er in Landsmeer meerdere hangplekken. De achterkant van het gemeentehuis is een van de bekendste. Er is overlast door achtergelaten troep of luidruchtige jongeren. De spanningen lopen soms dusdanig op, dat er sprake is van bedreigingen over en weer tussen hangjeugd en bewoners.

Voorzitter SP Landsmeer, Ami Gest: "Niet alleen voor de jongeren is het belangrijk om een plek te hebben waar ze elkaar kunnen ontmoeten, ook voor de leefbaarheid van de buurten kan een hangout een groot verschil maken. Bovendien zijn de kosten beperkt, zeker als een nieuwe hangout wordt meegenomen bij de bouw van de nieuwe voetbalkooi. Twee vliegen in één klap! Het is tijd om te investeren in de jeugd."

De komende tijd gaat ROOD door met leuke acties om aandacht te vragen voor de belangen van jongeren. Blijf op de hoogte en volg ROOD Landsmeer via Facebook.