Hangout voor Landsmeerse jeugd opent deuren

7 maart 2017

Hangout voor Landsmeerse jeugd opent deuren

Een jaar geleden stonden de jongeren van ROOD, jong in de SP, op het dak van het gemeentehuis van Landsmeer om te protesteren voor een nieuwe Hangout voor de jeugd. De enige politieke jongerenorganisatie van Landsmeer heeft hiermee succes geboekt. Afgelopen zaterdag was het zover: in Vrij&Blij opende de nieuwe Hangout.

In oktober vorig jaar sprak Anne Kaal (17) van ROOD de gemeenteraad toe over de noodzaak van een eigen plek voor jongeren om elkaar te ontmoeten. Op veel plekken in het dorp komen jongeren noodgedwongen samen op straat. Omdat de SP nog niet in de Landsmeerse raad vertegenwoordigd is hoopte zij dat andere partijen gevoelig zouden zijn voor haar pleidooi. Adrie van Erp van het CDA nam hierna contact op met Vrij&Blij. Gesteund door jongerenwerker Anneke van der Molen en oud jongerenwerker Pieter de Boer realiseerde jongeren binnen en buiten ROOD de nieuwe Hangout.

Anne Kaal: ‘Het is fantastisch dat het is gelukt om de jeugd de ruimte te geven. Hiermee komt een eind aan een lange periode dat er in Landsmeer op een zaterdagavond niets te doen was voor de groep tieners die te oud is om te figuurzagen, maar te jong om uit te gaan. We gaan er voor om de Hangout te laten groeien en blijven strijden voor meer investeringen in de jeugd. Er zou een fulltime jongerenwerker moeten komen om jongeren te bereiken die ik en mijn vrienden niet kennen.’

Ami Gest, voorzitter SP Landsmeer: 'Ik ben onwijs trots op dit historische succes van de jongeren van ROOD. Dit laat de kracht zien van vastberaden jongeren die de handen ineen slaan. De jeugd heeft de toekomst!'

De Hangout is voortaan iedere zaterdag geopend van 20.30 uur tot 00.00 uur voor Landsmeerse jongeren vanaf 14 jaar in Jeugdvereniging Vrij&Blij, Dr Martin Luther Kingstraat 2.