Geboycot of vergeten?

27 februari 2019

Geboycot of vergeten?

Foto: SP

Als de gemeente ineens besluit op een andere manier vruchtbaarheid te geven aan de posters voor de verkiezingen moet zij toch alle deelnemende partijen daarvan op de hoogte brengen? Of heeft de gemeente dit expres verzwegen?

Foto: SP

Op 15 februari waren wij de eerste die op de verkiezingsborden onze posters plakte. Dit zijn door de gemeente aangewezen plekken. Volgens de verordening zijn dit de enige openbare plekken waar je als politieke partij je poster mag plakken.

Nu bleek op 25 februari dat, in opdracht van de gemeente, een poster zo groot als het gehele verkiezingsbord aangebracht was, onze poster steekt er nog een stukje onderuit. Wij hebben navraag gedaan bij de gemeente waarom de SP niet meer op de borden te zien was. De ambtenaar (Anne Lize van der Stoel was niet beschikbaar) vertelde dat dit concept tot stand gekomen is tijdens de besloten bijeenkomsten van de gemeenteraadsverkiezing. Bij die bijeenkomsten is de SP niet aanwezig geweest, wij waren geen deelnemende partij, dus niet welkom.

Foto: SP

We zijn maar opnieuw gaan plakken, ook wij willen zichtbaar zijn. Krijgen we te horen dat het niet netjes is dat er over andere posters heen geplakt wordt. Hallo,volgens mij heeft de gemeente dit zelf ook gedaan. Maar goed wij zijn de beroerdste niet, wij op zoek naar een ander plek, maar dat was ook niet goed.

Foto: SP

Waar mogen we dan plakken?

#Hoe kan je de SP nou vergeten?

#NUSP

#tijdvoorrechtvaardigheid