De winsten moeten van de zakkenvullers naar de vakkenvullers.

8 juli 2020

De winsten moeten van de zakkenvullers naar de vakkenvullers.

Foto: SP

Een steeds groter deel van de winst en welvaart gaat naar de bazen en aandeelhouders. De meeste mensen zijn er de afgelopen 40 jaar niets op vooruitgegaan. De mensen met de laagste inkomen zijn er zelfs op achteruit gegaan. Ook werd de aanval geopend op onze zekerheden zoals vast werk, ons pensioen en uitkeringen. Dit kan en moet anders. Daarom zijn we de lonencampagne gestart.

Op vrijdag 10 juli om 12:00 uur voeren we met zoveel mogelijk mensen en afdelingen actie bij de Albert Heijn. Want iedereen was dankbaar dat de werkers in de zorg, distributiecentra, post en supermarkten ondanks de gezondheidsrisico's doorwerkten. De afgelopen maanden werd glashelder hoe essentieel dit werk is; zonder vakkenvullers waren er lege schappen. Maar terwijl Ahold (o.a. Albert Heijn en Bol.com) tijdens de piek van de coronacrisis 48% meer winst wist te maken,dit komt neer op een bedrag van 645 miljoen euro, werken vakkenvullers en caissiéres nog steeds voor het minimumloon. Dit kan en moet anders.

Wij zijn vrijdag 10 juli van 12:00 - 14:00 uur te vinden bij de Albert Heijn in de Molenwijk (Amsterdam Noord), we hebben vernomen dat Lilian Marijnissen hierbij zal aanschuiven.

Wil je mee om aan de mensen in winkelcentrum Molenwijk te vragen hoe hun over deze stelling denken meld je dan even aan bij Heidi Bouhlel landsmeer@sp.nl of op 06-23239246 ).

Kan je er niet bij zijn maar steun je de campagne wordt dan vriend op sp.nl/lonen