Die verdient nou echt een lintje!

30 september 2021

Die verdient nou echt een lintje!

Foto: SP

Vaak wordt dat gedacht en gezegd wanneer iemand zich groothartig, belangeloos en menslievend opstelt. Voor grote mensen bestaat er de bekende jaarlijkse lintjesregen. Maar ook de jeugd tot en met 17 jaar verdiend het om gehuldigd worden.
Daarom wordt voor het eerst in de maand november in de gemeente Landsmeer de SP-Kinderlintjes uitgereikt.

Zaterdag 20 november is het de dag van de rechten van een kind, een perfecte dag om de kinderen in het zonnetje te zetten. Vanaf nu kunnen de nominaties worden ingestuurd.
Het kan gaan om kinderen die zich inzetten voor goede doelen: hardlopen om geld in te zamelen voor Kika, als vrijwilliger werk verrichten op de Kinderboerderij, de rotzooi opruimen in de natuur of zelfstandig op jonge leeftijd een boodschap doet bij de supermarkt. Een kind kan ook iets heftigs meegemaakt hebben en zich er kranig doorheen geslagen hebben.
Ook een kind dat elke week een potje gaat kaarten met zijn zieke opa vinden we heel bijzonder. Of bijvoorbeeld een groep 8 die andere groepen helpt met lezen. Soms zijn er echte helden die iemand van onder uit het ijs hebben gered of een mevrouw hebben bevrijd van een agressieve hond.
Dan heb je nog kinderen die veel betekenen voor hun club: leider zijn, of trainingen geven bij jongere kinderen, of het clubgebouw onderhouden.

Kortom: het barst van de kinderen en jongeren (tot en met 17 jaar) in de gemeente Landsmeer die nou echt een lintje verdienen.
Meld ze aan en zorg er zo voor dat deze kanjers eens goed in het zonnetje worden gezet en een inspiratiebron zijn voor hun omgeving! Ook een groep vrijwilligers aanmelden is mogelijk.

Aanmelden kan door een mail te sturen naar: landsmeer@sp.nl

Een kundige jury gaat bepalen wie van de genomineerden werkelijk een lintje krijgt. Vermeld in uw mail uw naam en telefoonnummer en natuurlijk de naam van diegene die een lintje verdient en de reden waarom.
Let op: Houd alles geheim tot de uitreiking aan toe!!!

De gehuldigde kinderen uit een

voorgaande editie in Oss.

Voor info:
werkgroep kinderlintjes  tel: 06-23239246.
landsmeer@sp.nl

uitreiking zaterdag 20 november 18.30 uur