Zorg

29 december 2016

Ziektekostenverzekeraars zijn niet de pispaal, patiënten wel

André Rouvoet kent u hem nog? Oud-fractievoorzitter Christen Unie en oud-minister ‘Jeugd en Gezin’? Tegenwoordig verdient hij de kost als voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland en hij houdt namens die club rechtse praat over het Nederlandse zorgstelsel, vooral over de aanvallen op dat systeem.

2 december 2016

Ziektekostenverzekeraar bel mij niet

Foto: SP / Nationaal Zorgfonds
“Dag meneer, wij hebben een bericht ontvangen dat u per 1 januari 2017 een
3 november 2016

Ook Amsterdam Nieuw-West steunt Nationaal Zorgfonds

Foto: Willem Croese

Belangstellenden voor het ‘Nationaal Zorgfonds‘ kwamen vanavond in Amsterdam Nieuw-West bijeen in het gebouw ‘De Honingraat’ waar SP’er David Schreuders het betaalbare alternatief presenteerde in plaats van de knetterdure marktwerking in de gezondheidszorg.

30 september 2016

Eigen risico is een boete op ziek zijn

DEN ILP – De zorg staat weer op de politieke agenda in Den Haag. Kopstukken van diverse partijen roeren zich in de discussie over het eigen risico dat mensen bij gebruik van de zorg moeten betalen. De SP is initiatiefnemer van het Nationaal Zorgfonds en bepleit complete afschaffing van het eigen risico maar gaat ook verder in de strijd voor een eerlijk en rechtvaardig zorgstelsel dat niet gebaseerd is op winstbejag van zorgverzekeraars.

15 juli 2016

De zorg onbetaalbaar? Flauwekul!

31 mei 2014

SP Landsmeer bij aanbieden petitie Hart voor Van Woersem

Na maandenlange voorbereiding vertrok vandaag een bus vol actievoerders vanaf de Sportlaan om de petitie voor behoud van de Stichting Cardiologie Landsmeer aan te bieden aan Achmea. Onder hen waren vele gedupeerde patiënten.